26.3.13

Starea de visare

Antonimul satarii de visare este starea de constienta...

 "Cand viseaza omul e un zeu, cand gandeste, un cersetor."  a spus Friedrich Holderlin. Dar ma intreb, de ce? Si imi raspunde Emil Cioran: "Când visează, omul nu se îndoieşte niciodată". Insa eu cred ca mai trebuie adaugat inca un mic amanunt (la fel de important), care de multe ori ne scapa sau ne este impiedicat de starea de constienta relativa. Acest amanunt este profunzimea fara margini, limite, bareme, cu care trebuie sa patrundem starea de visare. Taramul visului nu importa legile constientei limitate.
   Acum e acum. O sa ziceti: "pai si cum ramane cu implinirea visurilor?" 
O sa ma folosesc de mintile luminate si o sa va dau cele doua variante. Prima este asta: "A visa nu inseamna a astepta si implinirea visului." Miguel de Unamuno Poate ti se pare un pic dur, dar gandeste-te, a astepta e specific vieti. Iar Urszula Zybura spune: "Uneori, pentru ca un vis sa se implineasca, e suficient sa il ai." Si daca esti sincer cu tine o sa spui asa : "Tot ceea ce realizezi este mai întâi un vis." Carl Sandburg. Putem ramane si la sublinierea lui Marx si anume: " visele nu devin niciodata realitate."Consider a nu fi pacat daca visele nu se implinesc, dar e pacat daca nu se nasc.
   A doua varianta este asta: "Pastreaza-ti visele vii. Intelege ca pentru a realiza ceva trebuie sa ai credinta si incredere in tine, viziune, munca, determinare si daruire. Aminteste-ti ca toate lucrurile sunt posibile pentru cei care cred."Gail Devers. Si o completare minunata a lui Victor Hugo :"A visa inseamna a crea. O dorinta este o chemare. Sa construiesti o himera inseamna sa provoci realitatea."
   Incercare de stavilire sau de impunera a granitelor asupra visurilor poate duce la:"Visele pentru care renunti sa lupti pot deveni, murind, coşmarurile care te vor bântui toată viaţa." Radu Herjeu  
  Inchei cu un indemn: Lasati visurile sa se nasca din suflet si veti deveni nemuritori.




7 comentarii:

  1. Visul deci e doar imaginatia ta, fantezia ta in care crezi, fara a tine seama de capacitatea ta, puterea ta de a si incerca sa iti realizezi visul,
    in concluzie trebuie sa crezi in vis indiferent daca poti sau nu, chiar daca nu are nici cea mai mica sansa de a se indeplini pentru ca e imposibil in sensul ca intotdeauna va fi imposibil indiferent de circumstante, capacitate. Eu ceea ce am vazut in acel citatt a fost , sa iti urmaresti visul imposibil atunci cand a aparut pentru ca apoi sa fie posibil, subliniez imposibil in momentul cand apare nu pentru totdeauna. E ca si cum eu am un vis imposibil cel de a trai vesnisc , sa cred in el cu toata puterea mea, dar in acelasi timp stiu ca nu depinde de mine asta, imbatranirea, boala nu le pot controla. Atunci intrebarea e : sa cred in visul asta imposibil pana la capat desi nu depinde de mine decat intr-un procent foarte mic.

    RăspundețiȘtergere
  2. si din titlul tau rezulta ca trebuie sa fi inconstient sa visezi?

    RăspundețiȘtergere
  3. Sa crezi in visul tau pana la capat si sa nu iti pui nadejdea doar in tine.

    Spune- mi, poti fi constient si visator in acelasi timp?Nu!Poti fi doar constient de visul tau.
    Parerea mea e ca stare de inconstienta este favoravila instaurari starii de visare,pentru ca nu are o atitudine constienta in fata realitatii.

    RăspundețiȘtergere
  4. ce intelegi prin inconstienta? in cine sa pui nadejdea ? in Creator? eu asa am inteles din acel citat multe lucruri ni se par imposibile la un moment dat ,dar poate nu vedem padurea din cauza copacilor si unele lucruri care par de nerealizat sunt de fapt foarte simplu de atins. Strict la acelea cred eu ca se refera.Poate gresesc si vad ceea ce cred. Visul e dorinta ta cea mai mare, cea mai grea de atins, poate sunt prea realist. Nu stiu!

    RăspundețiȘtergere
  5. Inconstienta la care ma refer eu e aceea care nu are o atitudine constienta in fata realitatii relative.
    Bineinteles ca nadejdea pusa in Creator(Dumnezeu).
    S-ar putea sa ai dreptate in talmacirea citatului, oricum e clar ca discutia a deviat de la acel citat. Eu am vrut sa te fac sa intelegi asta :"profunzimea fara margini, limite, bareme, cu care trebuie sa patrundem starea de visare. Taramul visului nu importa legile constientei limitate"

    Visul nu are cum sa fie o dorinta asa mare si grea de atins.Gandes-te doar intr-o zi cat ne fuge mintea, cat viseaza, fara sa ne dam seama macar.Iar ati dori ca tot ce visezi sa se implineasca inseamna a fi nebun, iar ati opri mintea de la a visa pentru ca,zici tu,ar fi nerealizabile e tot nebunie. Asta e punctul meu de vedere.(am vorbit la modul general)
    Nu vreau decat sa evidentiez minunata noastra capacitate de visare ce trebuie sa o pastram libera si sa nu mai importam din constienta baremele.

    RăspundețiȘtergere
  6. mai baiatule eu ma refeream la visul , ca de exmplu de a deveni cineva, doctor a avea fata iubita etc etc, nu la starea de visare cand stai si te uiti intr-un punct si nul il vezi, si visezi imposibilul nereazabil, visul fantezist, oricum intr-o discutie fata in fata se clarifica ceea ce vroiam sa spunem, cred ca fiecare a deviat de la subiectul initial..ce zici nu e cam asa ?

    RăspundețiȘtergere

Spune-ti parerea mai jos!